Migrationsverket, Jönköping

Ett STORT plus till Jönkans migrationsverk! Jag var där idag, väntetid: 5 min. Malmö: 2 timmar.
Uppskattar det verkligen! In and out liksom!

En rolig sak som hände. Jag kom in i väntrummet, jag snacka i telefon på bosniska med mamma. Jag la på och letade reda på mina papper. Så stod det en 50åring där, med kulmage. Han började snacka på bosniska med mig och jag ville inte vara otrevlig så jag fortsatte prata med honom. Hit och dit, krig bla bla bla..han bara men du är juh svensk, ser man ju på dig?! Ska man ta det som komplimang eller diss liksom? Så sa jag att jag försöker få hit min man, eftersom älsk är nerifrån. I alla fall så blev det hans tur, och sen kom han ut, o höll upp dörren åt mig. Så frågade han: Ska du vara inne länge, jag kan vänta?! Ja ba...: eeh, ja, ska vara här rätt länge, gå du?!

Jag var där inne i två minuter typ och bara lämnade över mina papper.

Jag kommer ut i väntrummet, så står snubben fortfarande där. Vi klämmer in oss i hissen, värsta långa hissturen ner i en minihiss liksom?!..Jag kommer ut, han bara: Vart ska du nu? Jag bara, EHM???! Skolan typ...Han bara: ska jag skjutsa dig?! Jag: Nej det är okeeeeej! Han: Kan jag få ditt telefonnummer? Jag: Nej, har inget :P!
Han bara, du kan få mitt...JA BARA: NEEEEEJ! Och så vandrade jag bort där helt stum i mina högklackade skor och brillorna på!

Vad fan är det med folk? Två minuter innan berättade jag att jag är gift, och du raggar? Vad är det för fel på dig människa???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0