Tentatips!

5 tips – så fixar du tentan!
1. Börja i tid! Det går inte att läsa in allt natten innan.
2. Du behöver inte läsa allt. Stryk partier som upprepas i kursböckerna.
3. Gör en studieplan – sista veckan innan tentan ska användas till att repetera vad du lärt dig, inget annat.
4. Se till att fråga lärarna om det något du inte förstår inför tentan.
5. Stäng av datorn och mobilen. Se till att kunna pliugga ostört

Källa: Även denna gång metro.se

1. Det går det fan visst! Skojjaru med mig? Koffeinpiller, kaffe och massa socker! Du kommer bli hyperaktiva. Det gäller bara att rikta energin åt rätt håll.

2. Stryk under?


Så här stryker jag under. Härjar hej vilt!  Lika bra att läsa utan att stryka under.

3. Jag har en plan. It's called a No-Plan

4. Vi har inga lärare, vi har gästföreläsare som egentligen är försäljare.

5. Är du galen? Min mobil är min andra halva!

Kommentarer
Postat av: senada

hahaha, lämnade du något ostrykt?

2010-04-08 @ 15:23:57
URL: http://aada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0