Fläckvis håravfall

Idag äntligen ringde min läkare efter en hel månad! Sjukt att det tar sån tid inom vården.
Jag tror man kan hinna att avlida innan läkaren här får reda på resultatet från proverna, för att inse att det gick att rädda patienten.

I alla fall så var alla mina prover okej. Jag har alla vitaminerna, helt onödigt att jag la ner 300 spänn på vitaminer. Jag har inte någon svampinfektion (låter döäckligt). Men jag har en sjukdom som Alopecia areata. Innebär att jag tappar fläckvis mitt hår lite olägligt då och då.

Först sa hon till mig att det var totalt omöjligt att jag hade tappat håret över en natt. Men så var det alltså. Ena natten stod jag och platta håret, för att upptäcka att jag inte hade hår på vissa ställen. Smidigt va??

Aja, det växer hårfjun nu typ. Värsta mesiga bebishåret har jag fått. Men det är positivt att det växer åtminstone!

Om sex månader bör det vara normalt. Det roliga är att läkaren rekommenderade att jag skulle gå med i någon förening för sådana som har "sjukdomen". Alltså folk lider av AIDS, HIV och cancer. Jag dör fan inte av att inte ha hår på vissa ställen. Har jag håret uppsatt så märker man ingenting trots att man stirrar ihjäl sig på mitt huvud ;).

Jag är tacksam för att jag tappa håret på ställen där jag kan dölja det. En annan positiv saken är juh den att jag har mindre hårväxt på andra ställen på kroppen ;)

Kommentarer
Postat av: Liiv

Nej vad läskigt :o

2010-03-18 @ 21:49:25
URL: http://liivahliin.blogg.se/
Postat av: Dina

Alltså, visst, man tappar lite förtroende, men sen när man tänker hela bilden, så påverkar det inte min hälsa. Det är bara något som jag tydligen har :/...fast andra är nog inte lika lyckliga som jag ;) Jag hade bara "turen" att tappa håret typ på bakhuvudet, så det syns inte alls när man har satt upp håret i tofs!

2010-03-18 @ 22:03:14
URL: http://madebydina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0