Mitt 21 år

Mitt år som 21 åring.

Det började rätt fint om jag minns rätt. Det började med middag på Chili Thai med ett par kompisar. Buffén där var överväldigande, om jag minns rätt. Jag skulle inte ha ätit innan det. En tjejkompis kom hem till mig och så drog vi det. Vi gick en runda till Waffies om det nu hette så och hamnade slut på Olearys! Okej, kanske inte ultimata stället att fira sin födelsedag men jag hatar att planera.

Det var en skön dag helt enkelt.

Vad hände mer då? Jo, Dino Merlin hände! Gud, jag tror jag umgicks med folk på den konserten som jag annars inte hade träffat. Men minnena därifrån! Det var nog den bästa konserten EVER! Tack S för att du övertygade mig att gå! Det bästa beslutet i mitt liv!

Jag fick hjärtat krossat någongång innan sommaren också...Det var lite av en katastrof tiden innan sommaren. Både hos mig och tjejkompisarna. Alla fredagkvällar som började med film och pizza som slutade helt sjukt! Jag saknar dom tiderna, men jag får ta tag i tjejerna snart.

Akademikvällarna och våra outfittar var sanslösa! Vad tänkte vi egentligen? :D Men det var väldigt kul det med! (Sitter och småler när ja g tänker tillbaka).

Alla fikor och alla kaffepauser som vi tog...Jag tror vi krossade något rekord i kaffe drickande den tiden. Det var nog kaffet som höll och oss vid liv.

Skolan höll i sig dessutom. Att få sociallivet och skolan att gå ihop var inte någon lätt match men det löste sig, för vill man som kan man.

Sen kom sommaren, så kom Bosnien. Så kom pojkvännen. Jag ångrar inte en enda minut av sommaren. Bland dom bästa somrarna jag någonsin haft. Det var kul att inse att om man vill ha kul så är det fullt tillåtet!

Sen åkte man hem, med en förlovning. Japp, snabba puckar det där! Så kom älsk till Sverige efter många om och men.  Han var här nästan fyra månader. Trots en hel del bråkar så inser jag nu efter att livet alltid inte är det enklaste. Speciellt inte när man är två totalt olika personer. Jag lärde mig att tålamod är den bästa vägen att gå, men samtidigt ska man stå för sina åsikter.

December månad...Japp. Nobels efterfest! Stockholm IGEN! Det blev många resor till Stockholm den månaden, men det var värt att se hur Nobelpristagare blir fulla.

Sen 26 december gifte jag mig med älsk! Jag visste att allt inte skulle bli perfekt redan då att det skulle bli bråk och tjafs mellan alla. Men jag hade beslutat mig redan då att jag skulle vänta ut stormen. För om det är en sak jag har lärt mig med åren, är att efter regn så kommer sol! Eller kanske moln, men det kommer sluta regna i alla fall!

Så, det visade sig att jag hade rätt. Stormen kom, och den har inte bedarrat än, men som allt annat går det över. Men just nu ser jag inte riktigt ljuset i slutet av tunneln om man säger så.

Men sammanfattningsvis, så har det var ett fantastiskt år!

Och jag ser fram emot ett nytt år... ! Grattis till mig och grattis till dom andra som jag vet fyller år samma dag som jag gör!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0