Sverige Demokraterna - En bunt med idioter del 3

//Ett återförstatligande av den svenska skolan. Kommunaliseringen av den svenska skolan har visat sig leda till alltför stora orättvisor och regionala obalanser. Alla svenska barn skall ha rätt till en likvärdig och högkvalitativ utbildning oavsett var de bor.//

De är väldigt duktiga på att påpeka svenska barn hela tiden. Räknas vi också in som har bott här sen tre års ålder?? Hmm, undra?


//Ett avskaffande av den skattefinansierade modersmålsundervisningen.  Modersmålsundervisningen bidrar till att underminera den gemensamma identiteten i samhället och den pedagogiska nyttan med verksamheten står inte i rimligt proportion till dess kostnader.//

Om det är någon SD som läser detta, kan ni då svara på varför ni är så rädda för oss? Varför liksom?
Jag är stolt över att jag kan mitt modersmål, mycket pga att jag hade möjligheten att gå på undervisningen. Jag fick läsa litteratur på mitt eget språk och jag lärde mig tala det flytande pga detta! Det är liksom en fördel för alla parter! Tänk dig senare på arbetsmarknaden så möter jag en kund från utlandet, så kan han halvrisig engelska, men så pratar vi på ett språk som jag kan och han kan flytande, och så gör vi business?! Det är ju en stor fördel både för mig som jobbar och kunden i fråga och företaget som jag kan då jobba på att vi kan knyta kontakter till utlandet! Vad är så fel på det? Varför ska man glömma sitt ursprung?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0