Why o why?

Why o why har jag inte fattat att Sako har nya låtar? TYP ETT ÅR GAMLA?? WHY O WHY?

Jag har varit i desperat behov av ny musik senaste månaderna men inte fattat varför alla lyssnar på musik som jag inte har. Jag är balkanfreak! Visst, all ära till Spotify, men där finner jag ej Beslic!

Jag älskar min turbofolk blandat av bosnisk pop o vanlig folk! Me love love love!

Jag vet, jag är en blandning av två världar som många andra bosnier i min ålder, men det jag har svårt för är sånna som tror att dom kan leva på stureplan. Vad fan finns på stureplan som inte finns annars? Leka svensk, inget för mig. Inget illa mot svenskar men jag har svårt för att connecta på samma sätt. Jag kan börja nynna på en låt för att ms Zivcena ska avsluta det. Visst, vi lyssnar på Rihanna och annat engelskt, men fokuset på festerna ligger självklart på bosnisk musik! Eller allt från Balkan egentligen.

Och ja, jag lyssnar även på serberna då. Musik har ingen religion och nationalitet! Enligt mig iallafall! Musik är för alla, ett internationellt språk helt enkelt!

Har någon tips på fler bra låtar, skicka gärna tipsen då!

// Nemisli na to
Da sam ponosan
Sto pred tobom ja
Kukavica sam
Svijestan toga sam//



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0