DEPRESSION

Alopecia areata. En helt ofarlig sjukdom som kan var pissjobbig som den är för mig. Har ett långt hårsvall. Men endast för att dölja vad som döljer sig under ytan. I februari vakna jag upp och hade två stora kala fläckar på huvudet. Håret hade bara ramlat av under natten. Panikslagen drog jag till akuten. Alla möjliga tankar rusade runt i mitt huvud. Allt från att jag hade cancer till att jag drabbats av någon cp strålning till att jag skulle dö.

Jag genomgick massa tester och de kom fram till att jag hade Alopecia areata. Vilket innebär fläckvis håravfall av okänd anledning.

Igår när jag var ute med mamma så satt jag o pillade mig i huvudet. Och sen kände jag den där äckliga känslan igen. En ny fläck. Panikslagen igen och tårarna började rinna. Mamma rusade mig till vårdcentralen för att beställa ny tid. Vad kan det bero på nu då? Vitaminbrist? Jag äter vitaminer för att motverka det. Jag tar tabletter varje dag. 3 på morgonen + vitaminer, och 1 tablett på kvällen.

Vet du vad det roligaste är? Jag ska på min drömintervju idag. Och självförtroendet har åkt till botten igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0